17 Websites:Organisaties:Samenvattingen:Gerelateerde categorieën:Gerelateerde trefwoorden:Gerelateerde locaties:
skgz.nlSKGZSKGZ is een onafhankelijk klachten- en expertisecentrum dat informatie verstrekt over de zorgverzekering en het Dutch zorgverzekeringsstelsel. De website behandelt diverse onderwerpen zoals afsluiten van een zorgverzekering, betalingen, vergoedingen, zorg in het buitenland en het omgaan met specifieke situaties, zoals de ervaring van Meral met een niet-vergoede MRI-scan in Turkije. SKGZ biedt mogelijkheden om een klacht in te dienen, vragen te stellen en toegang tot casussen van mensen in moeilijke financiële situaties.Zorg → Zorgverzekeringen 557 zorgstelsel 11 casus 89 zorgverzekering 477 vergoeding 990 klacht 7000
nvz-ziekenhuizen.nlNVZDe website presenteert de missie, strategie en standpunten van de NVZ, met een focus op het Integraal Zorgakkoord en het versterken van de zeggenschap binnen het Nederlandse zorgstelsel. De NVZ werkt samen met meer dan 100 leden en partners om de toegankelijkheid, soliditeit en kwaliteit van het zorgstelsel te waarborgen, onder andere door dialoog en samenwerking tussen ziekenhuizen. De website biedt diverse tools, publicaties, actualiteiten en bijeenkomsten aan, evenals informatie over leden en de Patiëntervaringsmonitor (PEM) voor het verbeteren van patiëntervaringen.Politiek → Zorgbeleid 11 zorgstelsel 11 dialoog 371 strategie 8787 lid 10563 zorg 11958
degeschillencommissiezorg.nlDe Geschillencommissie ZorgGebruikers kunnen een klacht indienen bij de zorgaanbieder en, indien nodig, bij de Geschillencommissie Zorg. De Geschillencommissie Zorg biedt verschillende oplossingsmethoden, waaronder mediation, onderlinge oplossing en bindend advies (uitspraak). De website biedt informatie over de procedure, kosten, en de rol van de Geschillencommissie Zorg bij het oplossen van geschillen binnen de zorgsector.Rechtspraak → Geschillenbeslechting 14 zorgaanbieder 120 procedure 682 mediation 1870 klacht 7000
klachtenloket-openbaarvervoer.nlKlachtenloket Openbaar VervoerDe website biedt een duidelijke route voor het indienen van klachten bij de juiste vervoerder. Het loket biedt informatie, advies en bemiddeling in het geval dat de vervoerder niet reageert of ontevredenheid blijft bestaan. Indien geen oplossing bereikt wordt, kan de klacht bij de Geschillencommissie Openbaar Vervoer worden ingediend, die een bindende uitspraak doet.Reizen & Vervoer → Openbaar Vervoer 814 geschillencommissie 15 vervoerder 41 contactgegevens 218 bemiddeling 1294 klacht 7000
klachtenbriefvoorbeeld.nlKlachtenbriefvoorbeeld.nlDe website bevat een index met klachtenbrieven, geategoriseerd op type onderneming, zoals energieleveranciers, ISP-leveranciers en zorgverleners. Er zijn voorbeeldbrieven beschikbaar voor verschillende diensten, waaronder klachten over stroom, gas, abonnementen, en dienstverlening. De website biedt ook de mogelijkheid om zoeken te doen naar specifieke voorbeeldbrieven en een overzicht van populaire brieven te bekijken.Infectieziekten & Preventie → Volksgezondheid 267 voorbeeld 134 onderneming 3063 abonnement 3251 klacht 7000
geschilleninstantieszorg.nlCIBGDe website informeert over de wettelijke achtergrond van geschillen in de zorg, specifiek de Wkkgz. Er wordt uitgelegd hoe zorgaanbieders en partijen die een geschilleninstantie willen oprichten, kunnen aanvragen voor erkenning bij het ministerie. Een overzicht van erkende geschilleninstanties is te vinden op de website, evenals links naar relevante bronnen zoals de website van de overheid.Overheid → Wetgeving 540 wkkgz 11 erkennen 42 zorgaanbieder 120 cliënt 8453
kigid.nlKifidVanaf 1 april 2024 moeten klachten over NVI-leden bij het Kifid worden ingediend. Oorspronkelijk was KIGID het instituut waar klachten over NVI-incassobureaus konden worden ingediend, maar dit is nu overgenomen door het Kifid. De Klachtencommissie heeft alle eerdere klachten afgewikkeld en de procedure is daardoor niet meer beschikbaar via de KIGID-website.klachtencommissie 26 procedure 682 klacht 7000
taxiklacht.nlGeschillencommissieSinds 1 januari 2023 is het Landelijk Klachtenmeldpunt Taxivervoer opgeheven, en de bijbehorende website en telefoonlijn zijn niet langer actief. Consumenten die een klacht hebben over een taxirit, moeten deze rechtstreeks indienen bij het betrokken taxibedrijf. Als de consument niet in overeenstemming kan komen met het taxibedrijf, kan hij of zij de klacht indienen bij de Geschillencommissie.Vervoer → Taxi 1166 taxibedrijf 11 geschillencommissie 15 taxivervoer 24 keurmerk 627 klacht 7000
klachtenboek.nlklachtenboek.nlDe site geeft informatie over websites waar klachten kunnen worden geplaatst en hoe deze vervolgens worden afgehandeld. Het verwijst naar het programma TROS Radar als een bekende manier om klachten te behandelen. De website benadrukt het belang van het indienen van klachten om fouten van bedrijven te corrigeren en hun reputatie te verbeteren.Internet → Web Services 285 consument 317 platform 3832 klacht 7000
zorggeschil.nlStichting ZorggeschilDe stichting zorgt ervoor dat cliënten en zorgaanbieders via de WKKGZ (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg) aansluiting kunnen vinden binnen de geschilleninstantie. Cliënten kunnen hun klachten bij Stichting Zorggeschil indienen als ze het niet eens zijn met de behandeling of uitspraak over hun geschil met een zorgaanbieder. De Wkkgz is een wet die de kwaliteit van de zorg verbetert door cliënten en patiënten een onafhankelijke uitspraak mogelijk te maken via een geschillencommissie, waardoor rechtsgangen naar de kantonrechter minder noodzakelijk worden.Rechtspraak → Geschillenrecht 10 wkkgz 11 geschillencommissie 15 zorgaanbieder 120 cliënt 8453 zorg 11958
kutbedrijf.nlKutbedrijfHet platform biedt ruimte aan klachten die anders onbeantwoord blijven, waardoor de ervaringen van gebruikers gehoord worden. Kutbedrijf gelooft in dialoog en herstel, en biedt bedrijven de mogelijkheid om zich te verbeteren. Het platform beoogt een eerlijkere samenleving te creëren waarin bedrijven verantwoordelijkheid nemen en consumenten zich niet langer gesteund voelen.Specifieke Diensten → Klantenservice 1107 verantwoordelijkheid 307 consument 317 dialoog 371 klacht 7000
klachtencommissiewoonbedrijf.nlKlachtencommissie WoonbedrijfDe website faciliteert het indienen van klachten via een online formulier. De Klachtencommissie bestaat uit onafhankelijke commissieleden die klachten onderzoeken en beoordelen. De procedure voor het indienen en behandelen van klachten is beschreven op de website.Verenigingen & Beheer → Woningcorporaties 600 klachtencommissie 26 procedure 682 formulier 734 klacht 7000 Gelderland → Nijmegen 9384
skgn.nlStichting Klachtenregeling Gezondheidsregio NijmegenSKGN is opgericht in 1998 door zorgaanbieders in de verpleging, verzorging en thuiszorg uit de regio Nijmegen. De klachtencommissie opereert onafhankelijk, met een eigen voorzitter en secretaris, en wordt ondersteund door deskundigen in het veld. De Klachtenregeling is gebaseerd op een landelijk model van ActiZ en LOC en wordt jaarlijks verantwoording afgelegd in een jaarverslag, toegankelijk via het kopje ‘Uitgaven’.Zorg → Zorgverzekeringen 557 klachtencommissie 26 verpleging 327 zorginstelling 357 jaarverslag 709 klacht 7000 cliënt 8453 West Betuwe → Haaften 85
keukenbond.nlKeukenbondDe website biedt mogelijkheden om keukens te vergelijken, offertes te vergelijk en te bekijken, en een keukenwinkel te vinden. Keukenbond biedt gratis conflictbemiddeling aan, waarbij onafhankelijke partijen helpen bij conflicten over keukenleveringen en -kwaliteit. Via de website kunnen gebruikers een keukencheck doen, een berekening maken van de keukenprijs, en een expertiserapport aanvragen om schade te claimen bij leveringsproblemen.Handel → Klein Bedrijf 10 conflict 1298 regio 5212 keuken 6837 offerte 11190
madoucools.nlMadou CoolsDe praktijk behandelt een breed scala aan klachten, waaronder zwangerschapsklachten, huidproblemen, kinderziekten, astma, hoofdpijn, mentale klachten, vermoeidheid en buikklachten. Daarnaast biedt de praktijk hulp bij menstruatie- en overgangsklachten, klachten van het bewegingsapparaat en stoppen met roken. De website bevat een disclaimer die de beperkte aansprakelijkheid van de eigenaar van de site toelicht en adviseert om een huisarts te raadplegen voor specifieke gezondheidsadviezen.Tandzorg & Mondhygiëne → Klachten 300 vergoeding 990 acupunctuur 1481 huid 2487 zwangerschap 2912 klacht 7000 kind 11506
goedelanding.nlAnnemarie de JongDe website bevat een introductie tot het boekje 'Een Goede Landing', geschreven door Annemarie de Jong, en een beschrijving van de inhoud. Er worden voorbeelden gegeven van pagina's uit het boekje, specifiek 'Magneetvoeten' en 'Duimen'. De website bevat de contactgegevens van de auteur en een betaalinstructie voor het bestellen van het boekje.Sociale Diensten → Mentale Gezondheid 1171 voorbeeld 134 contactgegevens 218 boek 10077
sandwichprikker.nlIndonethDe website biedt voorbeelden van klanten die de prikkers hebben laten bedrukken. Klanten kunnen een gratis digitaal voorbeeld aanvragen door een logobestand te mailen of het contactformulier in te vullen. Voor informatie over korte, full colour bedrukte kaasprikkers verwijzen ze naar de website www.kaasprikker.nl.Groothandel → Verpakkingsmaterialen 221 voorbeeld 134 formulier 734 bedrukking 1175 logo 4513